Hlavní stránka‎ > ‎Grafika‎ > ‎ČLÁNKY O GRAFICE‎ > ‎

PŘEDPOSLEDNÍ OHLÉDNUTÍ ZA PROJEKTEM „UMĚLECKÝCH LABORATOŘÍ“

přidáno: 22. 4. 2016 9:00, autor: Beran Vladimír   [ Aktualizováno 24. 4. 2016 9:17 uživatelem Bořek Lubor ]

Náš projekt, o kterém jsme Vás průběžně informovali, se již blíží k závěru, proto je na místě krátká rekapitulace s pozváním na veřejnou prezentaci jeho výsledků.

Tak nejdříve to ohlédnutí.

Projekt byl zahájen začátkem minulého školního roku a končí letos posledního prosince. Zaměřili jsme se v něm na zkvalitnění výuky ve všech vyučovaných oborech školy formou oborových „laboratoří“. Výtvarný obor realizuje „Laboratoř filmové tvorby“, na hudebním to je „Laboratoř hudební improvizace“ a „Laboratoř zvukové tvorby“ a na tanečním oboru „Laboratoř experimentálního tance“.

Laboratoř filmové tvorby

Tento blok, pod vedením Vladimíra Berana je nejrozsáhlejší částí projektu, protože je vlastně jeho základem, a byl tak nejdéle promýšlen a nejhlouběji propracován. Jeho základem je vytvoření „Metodiky filmové tvorby“, kterou do projektu vytvořil špičkový odborník výtvarné pedagogiky doc. Jaroslav Vančát ve spolupráci s výtvarníkem Matějem Smetanou.

Smyslem našeho požadavku na vytvoření Metodiky bylo vnesení výtvarných prvků a hravosti do výuky, která byla doposud příliš svázána dokumentaristikou v pojetí, jak se učí na FAMU v Praze. K tomu směřovaly i další vzdělávací aktivity, které nás opět posouvaly více k výtvarnosti do oblasti, nazývané videoart, kterou v našem projektu zastupuje lektorka Pavla Sceranková a Dušan Záhoranský. Kurzy počítačové animace, které vede Jan Slavíček ze ZUŠ Na Střezině z Hradce Králové je také možné zařadit do tohoto směřování k výtvarnosti. Za zmínku určitě stojí i to, že pan Slavíček se s počítačovou technikou v uměleckém vzdělávání před mnoha lety seznámil na kurzu v naší škole, a teď nám sem přináší to, v čem za tu dobu vynikl a můžeme se od něj učit zase my. Animační kurz bude na závěr zakončen workshopem s představením animace v umělecké tvorbě pod vedením Jaroslava Vančáta a Matěje Smetany. I přes tento výtvarný posun posun jsme ale na techniku a filmové „řemeslo“ nezanevřeli. Kromě toho, že jsme pro naplnění cílů projektu mohli nakoupit jinak finančně nedostupnou technologii (nové počítače Apple, kamery, fotoaparáty, televizní videostřižnu pro vícekamerové snímání a další), tak jsme si také mohli dovolit lektory z oblasti profesionálního filmu a televize.


Celý článek najdete zde.

Comments