MODRÝ KNOFLÍK

BigBlueButton je konferenční program, na kterém se s Grafikou scházíme. 
A protože se lépe říká i pamatuje - sejdeme se na "Modrém Knoflíku", 
než na "Blú batnu", tak už mu ta přezdívka zůstala...  :-)
Na této stránce zveřejňuji hlavní témata (společně pro všechny skupiny), 
která jsme při videokonferencích na Modrém Knoflíku probírali, 
včetně zadání, která z toho vyplývají.












Modrý Knoflík  7 - v týdnu od pondělí  11. 5. do čtvrtka 14. 5. 2020

- Dotaz na sledování Grafiky z domečku 12 a nezbytné opakování
   - co je nanuk a jak byl vynalezen?
   - kde vzala tato pochoutkasvůj název?
- Nanook of the North - film Roberta Flahertyho z rook 1922
   - první celovečerní dokumentární film
   - natáčen rekonstrukční metodou
   - skutečné jméno představitele Nanooka bylo Allakariallak
   - víc o filmu neprozradím ani o Grafice z domečku 12 - podívejte se na záznam
- Proč jsme se dívali na Nanooka?
   - abychom si vytvořili vlastní mini dokumentík natočený rekonstrukční metodou
   - jednoruký filmař a jednoruký herec - předchozí zadání pro nácvik natáčení jednoduché aktivity
   - nyní už budeme natáčet oběma rukama s hercem
NOVÉ ZADÁNÍ - natočit krátký dokument rekonstrukční metodou                         
již jako dvouruký filmař a dvouruký herec - požádat něko z rodiny, kamaráda...      
ve stopáži do jedné minuty (takže nemusíte točit celovečerák)                       
Jednoduchá akce nebo činnost - a opět dvěma způsoby:                                
- v jednom záběru                                                                   
- rozzáběrovaně                                                                     
- Informace o otevření Grafiky 25. května 2020
   - žáci přinesou podepsané prohlášení (dostali mailem, nebo je k vyzvednutí v hale školy
   - přístup do Grafiky v roušce
   - BEZ TĚCHTO NÁLEŽITOCTÍ NEBUDE VSTUP UMOŽNĚN
   - a ještě si přinést sáček na odložení roušky


Modrý Knoflík  6 - v týdnu od pondělí   4. 5. do čtvrtka   7. 5. 2020

- Dotaz na sledování Grafiky z domečku 11 a nezbytné opakování
   - v tomto vysílání byla představena filmová technika švédování
   - poprvé se švédování objevilo ve filmu Michela Gondryho - Prosíme přetočte
   - od té doby se švédování stalo "oficiálním" úřístupem k filmování
   - jde o to, že tvůrci vytvoří vlastní verzi známého filmu podle toho, na co si při filmování vzpomenou
      a s tím, co mají zrovna po ruce
   - představil jsem náš švédovaný film Robinsonův výlet a způsob jeho tvorby
      - zde se ale skrývá  nebezpečí - když se při natáčení baví štáb, tak se většinou nudí divák
- Discord - mají už všichni Grafici vytvořený účet?
- Informace o plánovaném otevření Grafiky 25. května 2020
- Přihlašování do Modrého knoflíku necháme zatím původní - jsou vygenerovány nové přístupy,
   ale ty si necháme až na prezenční výuku
- Nové heslo - DOBŘÍ HOLUBI SE VRACEJÍ - přísloví o tom, že holubi najdou svůj domov a jsou schopni
   se do něj vrátit
   - zde v přeneseném slova smyslu - že se dobří žáci a absolventi školy vracejí - a své škole pomohou
      - Jakub Voves - vrací se jako asistent
      - Jan Starý - pomáhá mi řešit problémy s vysíláním a připraví lekce 3D pro žáky Grafiky
      - Michal Suchomel - navedl mě na OBS Studio pro živé vysílání a vytvořil server Grafiky na Discordu
         a pomáhá spolužákům s vytvořením účtů 
- Strom v Grafice - mnoho le slibovaná tvorba umělého stromu v Grafice se blíží - už dorazilo listí
   - na Discordu proběhlo hlasování - jestli mám začít sám, nebo počka na otevření Grafiky
      - vítězí varianta B
- Pozvánka na sledování Grafiky z domečku číslo 12 - bude mlsací mejdan, připravte si NANUKA


Modrý Knoflík  5 - v týdnu od pondělí 27. 4. do čtvrtka 30. 4. 2020

- Představení asistenta Jakuba Vovse 
   - odkaz na Grafiku z domečku 10, kde byl Jakub představen ve třech videoukázkách
      - Kouzelná pumpa - zde se Jakub představil jako herec ve věku cca 12 let
      - videoukázky z Jakubovy tvorby z jeho gymnaziálního a částečně i vysokoškolského období
      - osobní Jakubův pozdrav a představení se
      - Jakub dokončuje studium pedagogiky - výtvarná výchova a český jazyk na Univerzitě Hradec Králové
   - pracovní náplň asistenta
      - pomoc s přípravou učebny a pomůcek, podpora žákům
      - komunikace s rodinami žáků
- Nový způsob přihlašování do Modrého knoflíku
   - přihlašovat se budete prostřednictvím aplikace Moodle
   - každý žák obdrží v průběhu víkendu přihlašovací jméno a heslo
   - po přihlášení do Moodle si zavolá Modrý knoflík
- Průběh videokonferencí Modrý knoflík v příštím týdnu
   - přihlásíte se do nové verze Modrého knoflíku, kde bude probíhat videokonference
   - starý Modrý knoflík bude též v provozu, v případě problémů s novým přihlášením se přihlaste sem,
      a problém vyřešíme
- DISCORD - nově zaváděná aplikace pro komunikacu
   - žák G4 Michal Suchomel prošel Discord se všemi skupinami Grafiky
   - vysvětlil princip používání aplikace a pomohl se založením účtů
   - v Discordu jsou společné diskuzní místnosti i soukromé místnosti jednotlivých skupin Grafiky i přípravky
   - kdo na Modrém knoflíku chyběl a Discord nemá, může využít pozvánku a Michala kontaktovat
   - pozvánka do Discordu: https://discordapp.com/invite/xYt4rEa
   - protože ve skupinách Messengeru komunikace upadá, tak tuto platformu brzy opustím a přejdu na Discord
   - po určitou dobu ale budu využívat všechny platformy paralelně, dokud Discord nezdomácní
POZOR! ZMĚNA!  Na tomto posledním Modrém knoflíku 5 jsem informoval o novém způsobu  přihlašování pomocí individuálních loginů a hesel.                                  
Na stránkách Ministerstva školství se ale v pátek objevila informace,               
že by se měla výuka na ZUŠ zahájit od 11. května ve skupinách do max. 15 žáků.      
Z toho odvozuji, že původní harmonogram                                             
- od 11. 5. individuální výuka                                                      
- a od 25. 5. kolektivní výuka už neplatí.                                          
Konkrétní instrukce má ministerstvo vydat až v pondělí 4. 5.                        
Pokud to bude tak, jak informaci chápu - tedy že i v Grafice zahájíme 11. května,   
tak je individualizované rozesílání přístupů zbytečná práce,                        
a proto tuto aktivitu pozastavuji.                                                  
Modrý knoflík bude tedy po neděli POKRAČOVAT NA PŮVODNÍM ODKAZU...                  



Modrý Knoflík  4 - v týdnu od pondělí 20. 4. do čtvrtka 23. 4. 2020

- Řešení problémů s připojením do úložiště na Cloudu OneDrive 
   - byl zadán špatný odkaz
   - správný odkaz je uveden na úvodní stránce
- Konzultace zadání Jednoruký filmař a Jednoruký herec
   - vysvětlení podstaty cvičení s tím, že když si žák dělá všechno sám, tak nezatěžuje členy domácnosti,
      má dost času promyslet si cvičení a nacvičit si ho jak ve verzi jednozáběrové, tak rozzáběrované
   - stručné předvedení ukázkových cvičení, která jsou podrobně rozebrána v Grafice z domečku 9
      včetně ukázek střihu v programu OpenShot s upozorněním, že je možné využít jakoukoli aplikaci,
      toto je pouze nouzové bezplatné řešení pro toho, kdo nemá nic jiného



Modrý Knoflík  3 - v týdnu od pondělí 13. 4. do čtvrtka 16. 4. 2020

- Představeno nového úložiště na Cloudu OneDrive, tam ukládat veškerá zpracovaná zadání
   (video i textové soubory) - odkaz je na hlavní stránce, buď v sekci AKTUALITY nebo NA TOMTO ODKAZU
- Všechny soubory pojmenovávat podle následujícího schématu (jako příklad uvedu svůj soubor týkající 
   se Barona Prášila - proto ta zkratka BP)
    - Beran_BP_let na dělové kouli.mp4
       - takže nejdříve příjmení
       - potom zkratka BP oddělená podtržítkem
       - a pak název příběhu, opět oddělený podtržítkem
    - Videosoubory exportovat do MP4
    - Textové soubory do PDF (pokud to umíte), nebo je ponechat ve formátu textového editoru
- Dodělat nedokončená zadání
    - vybrat minipříběh z filmu Baron Prášil
    - v rozsahu odstavce popsat děj příběhu
    - několika slovy napsat o čem to bylo
    - popsaný minipříběh vystřihnout z materiálu na Úschovně (odkaz zaslán dříve v mailu),
       nebo nyní nově uloženému na Cloudu OneDrive (soubor AAA_Baron Prášil PAL.mp4)
    - soubory odeslat na Cloud OneDrive
- V čem stříhat?
    - v tom, co máte
    - a pokud nemáte, tak si stáhněte OpenShot VideoEditor (odkaz na hlavní stránce nebo ZDE)
    - stránku Openshot.org doporučuji otevřít v GoogleChrome - který vám ji přeloží do češtiny

- Avizované hudební překvapení
    - Giuseppe Verdi, opera Nabucco, předehra (délka skladby cca 8 minut - to dáte) 
    - možné přehrát na ČT Art na TOMTO ODKAZU do pátku
    - nebo si samotnou předehru stáhnout z Cloudu OneDrive (soubor AAA_MET_Nabucco-předehra.mp4)
    - lepší bude podívat se na ČT, protože u staženého souboru je "rozhozená" synchronizace zvuku a obrazu
    - A CO S TÍM?
       - poslechněte si skladbu a pozorně sledujte
       - na e-mail: filmohra@gmail.com mi napište, co vás hudebně zaujalo (nebo nezaujalo)
       - pozorně sledujte způsob vícekamerového natáčení a to, jak se střihově "trefují" záběry do hudby
          to půjde lépe při sledování z ČT, kde "sedí" synchronizace
       - své postřehy také připište do e-mailu

- A V PÁTEK 17. 4. PŘIJĎTE V 16:30 NA ŽIVÉ VYSÍLÁNÍ GRAFIKY Z DOMEČKU NA YOUTUBE
   (odkaz bude zveřejněn ve čtvrtek 16. 4. po skončení Modrého Knoflíku cca v 17:00 hodin 
   v rozvrhu na hlavní stránce)



Modrý Knoflík  2 - v týdnu od pondělí   6. 4. do čtvrtka   9. 4. 2020

- Zahájili jsme konzultace ohledně zadání výběru mikropříběhu z filmu Baron Prášil
- Řešili jsme problémy se zasíláním hotových prací - e-mail, Úschovna
- Pokračovala podpora při problémech s připojením
   - telefonické vedení žáka během připojování
   - opakování Knoflíku po skončení standardní videokonference pro ty, kterým se podařilo pozdější spojení
   - telefonická konzultace tak, kde se připojit nepodařilo



Modrý Knoflík  1 - v týdnu od úterý     31. 3. do čtvrtka   2. 4. 2020

- První setkání proběhlo v úterý, kdy se konala členská schůze Grafiky
- Zde jsme hlasovali o další podobě setkávání a postupně tak hledali fiunkční podobu distančního vzdělávání
   bližší podrobnosti jsou na stránce ANKETY A HLASOVÁNÍ 
- Dále jsme ladili podrobnosti s připojením žáků do Modrého knoflíku



Modrý Knoflík  0 -                                             čtvrtek  26. 3. 2020

- Nulté - tedy testovací setkání se žáky, do této doby jsme testování prováděli sami mezi sebou 






Comments